NE VJERUJE U ZAGREBAČKU 'PODZEMNU'

Ćelić o Bandićevoj ideji: Metro na prvu zvuči atraktivno, no u ovom vremenu nije realan niti isplativ

Autor

lb

Zagrebački gradonačelnik Milan Bandić najavio je i službeni prijedlog izgradnje podzemne gradske željeznice od Britanskog trga do Draškovićeve. Zagrebački gradski zastupnik iz redova HDZ-a Ivan Ćelić za Direktno je komentirao kako postoji niz razloga zašto baš ovaj prijedlog provediv.

28.05.2020. u 18:37
Ispiši članak

"Predizborno vrijeme prikladan je trenutak za pompozne najave velebnih projekata. Svi željno iščekujemo sljemensku žičaru, no cijena od gotovo 100 milijuna eura previsoka je pa je veliki upitnik oko njezine isplativosti i održivosti, s obzirom na veličinu Grada Zagreba. Još je veća dubioza oko najave izgradnje zagrebačkog metroa iz niza razloga: od ultrakratke duljine tog metroa, preko cijene, pa do potencijalnih arheoloških nalazišta do kojih bi došli kopanjem predviđene trase. Uzmimo u obzir da je središte Grada demografski devastiran, pa je više od 30 posto samačkih domaćinstava, a poslovni centri se grade uglavnom u perifernim dijelovima naše metropole", rekao je Ćelić.

Ćelićev stav o metrou je da najava izgradnje na prvu zvuči atraktivno, no da to u ovom vremenu nije realno niti isplativo.

"Štete uzrokovane potresom ogromne su. Prema procjenama stručnjaka sa zagrebačkog Građevinskog fakulteta, obnova svih objekata oštećenih potresom do maksimalne aseizmičke razine ukupno bi stajala 13 milijardi eura. To je samo jedan od pokazatelja koji govore da će nakon donošenja Zakona o obnovi grada Zagreba oporavak trajati godinama. Čisto sumnjam da je Gradonačelnik konzultirao seizmološku službu, ali ni Gradski ured za prostorno uređenje i izgradnju Grada koji bi izradio studije i elaborate o procjeni učinkovitosti i mogućim troškovima vezanim uz projekt izgradnje zagrebačkog metroa. Najava izgradnje na prvu zvuči atraktivno, no to u ovom vremenu nije realno niti isplativo", naglasio je gradski zastupnik..

Kako ističe gradski zastupnik, Zagreb ne može ni pomišljati na projekt metroa bez potpore državnih vlasti.

"Zaduženja Grada Zagreba, a osobito Zagrebačkog holdinga, već su sada prevelika da bi se bez mišljenja struke moglo nesmetano dodatno zaduživati. Uzmemo li u obzir aktualnu korona- krizu koja Grad ograničava u prikupljanju vlastitih poreznih prihoda, dodatno je otežana financijska pozicija zagrebačkog proračuna. Vlada RH pokazala je razumijevanje i angažirala sve svoje ljudske i materijalne resurse (od vojske koja je pomogla u raščišćavanju ulica, pa do hitnog smještaja u Studentskom domu Cvjetno naselje) kako bi pomogla Gradu Zagrebu oko posljedica razornog potresa. Bez državne vlasti teško da bi se Grad Zagreb mogao upuštati u bilo kakav značajniji infrastrukturni projekt. Zagrebački HDZ podržat će svaki projekt u Gradu koji će poboljšati kvalitetu života naših sugrađana, ali on mora biti na realnim osnovama", dodao je.

Ćelić ističe da zagrebački HDZ ima u planu razvoj željezničke mreže u Zagrebu, ali dodaje da centar Zagreba ne pati od prometnih zagušenja.

"Stav našeg stručnog Odbora za promet jest razvoj željezničke mreže - lake prigradske željeznice od rubnih dijelova grada prema drugim oblicima javnog prijevoza do samog središta grada. Centar grada nema problem prometnog zagušenja stoga investicija kao što je metro nije potrebna. Također, ako uzmemo u obzir da je željeznička mreža u većoj mjeri postojeća i moguća za korištenje, bolje je investirati u integrirani prijevoz putnika te upotpuniti željezničku mrežu spojevima prema Velikoj Gorici.

Bilo kakva priča o razvoju metroa ne može biti izvan konteksta urbane aglomeracije Zagreba (koju čine Zagrebačka županija i neke općine Krapinsko-zagorske županije). Ona predstavlja uvjet da 30 posto zaposlenih iz jedinice lokalne samouprave radi u središtu aglomeracije. Ljudi koji idu prema centru stvaraju prometna zagušenja na rubnim dijelovima grada gdje svakodnevno odlaze na posao (vršna opterećenja su u 8 i 16 sati)", zaključio je Ćelić.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.