KOMENTAR ZA DIREKTNO

Čačić: Izgradnja trećeg traka na autocesti od Zagreba do Karlovca neće bitno utjecati na BDP, neće povećati broj automobila, ali fizibilnost postoji

Autor

Petra Vuka

Kako je objavljeno u ponedjeljak ujutro, trenutačno se izrađuje Studija izvodljivosti prilagodbe infrastrukture na relaciji Zagreb – Karlovac vrijedna 808 tisuća kuna, a u 85-postotnom iznosu sufinancira se iz fondova Europske unije, a trebala bi dati odgovor hoće li se ići u izgradnju trećeg traka na toj relaciji ili ne. Predsjednik Narodne stranke - reformisti i gospodarstvenik Radimir Čačić za portal Direktno je analizirao ekonomsku isplativost ovog projekta i njegov utjecaj na BDP.

29.07.2019. u 18:43
Ispiši članak

Studija bi trebala biti gotova početkom iduće godine i tada dati konačan odgovor na pitanje hoće li se ići u gradnju trećeg traka ili ne.

Kako su rekli u tvrtki Autocesti Rijeka-Zagreb, jedan od argumenata za njegovu gradnju je velik promet na toj dionici.

Prosječni je godišnji dnevni promet (PGDP) na dionici Zagreb – Karlovac 36.084 vozila, a prosječni ljetni čak 62.518 vozila pa ima ekonomskog opravdanja za treći trak.

Procijenjena vrijednost investicije u treći trak je 130 milijuna eura, no točan iznos će se, navode u Autocesti Rijeka-Zagreb, znati kad studija bude završena. Pri tome projekt proširenja kapaciteta dionice Zagreb–Karlovac planiraju prijaviti za sufinanciranje iz fondova EU. A o vrijednosti tog ulaganja, kao i drugih koje planiraju u ARZ-u, kao i njihovom povratu, ovisilo bi i to na koji rok bi se išlo s produljenjem koncesije s obzirom da tvrtki koncesija ističe 1. ožujka 2031. godine.

Nema bitnog utjecaja na BDP i turizam

"Zna se cijena trase, vrlo detaljno se zna gustoća prometa tijekom cijele godine tako da je taj račun fizibilnosti na razini sedmog razreda osnovne škole. Imamo nekoliko parametara koji jasno pokazuju u kojem roku ta cijena s definiranim prometom, definiranim cijenama uz cijenu kapitala koja je danas manja nego ikada", kaže Radimir Čačić za Direktno i dodaje da taj komad autoceste bez ikakvih problema podnosi još jednu traku.

Kako kaže, to je jedno usko grlo autoceste u Hrvatskoj, tu je najveća gustoća prometa, tu se povezuju svi ključni smjerovi i gradnja trećeg traka bi zasigurno pomoglo protočnosti, ubrzala bi promet, ali to ništa bitno ne bi utjecalo na BDP.

"Neće se povećati broj automobila koji će proći, to će biti isti koji prolaze i sada samo sada prolaze uz kolone", kaže i dodaje da će ipak to stvoriti veće zadovoljstvo turista u srcu sezone te da bi nekoliko tisuća turista koji eventualno zbog nezadovoljstva čepovima i kolonama izbjegavaju tu relaciju i idu negdje drugdje, mogli ipak prolaziti tu, ali to je potpuno beznačajno.

"Ono što ima značaj jest činjenica da veličina izgradnje tih 50-ak kilometara je otprilike 500 milijuna eura, a izgradnja jedne trake je tih 130 milijuna. U tom smislu to je jedna važna investicija koja ima svoje pokriće i koja će se vratiti pa će u tom smislu možda malo poboljšati i BDP-u i zapošljavanju, zadovoljstvu turista, itd.", kaže.

Ističe da bi se definitivno trebalo ići u tom smjeru te da je vrlo lako potvrditi fizibilnost, za koju kaže da postoji.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.