SRAMOTA
Biser Dalmacije u radovima usred sezone: Turisti preskaču rupe i paze da ih netko ne pregazi
Srce sezone je tu, a u Trogiru još nisu završeni radovi koji su trebali biti gotovi prije sedam mjeseci.
Početak srpnja Trogirani i njihovi gosti dočekali su u jeku radova na glavnoj ulici, koja je prometna žila kucavica priobalja Dalmacije. Tako se na ulicama gužvaju automobili, a pješaci se trude proći ulicom pazeći pri tom da ne ugaze u svježe nasuti beton, propadnu u kakvu rupu i uz to izbjegavaju vozila.
Riječ je o, podsjetimo, rekonstrukciji Ulice kardinala Alojzija Stepinca od trgovačkog lanca Marisia blizu granice sa Segetom Donjim pa sve do gradske tržnice, a na tom potezu naizmjenično uz privremenu regulaciju prometa semaforom prometuju automobili te hodaju pješaci s obzirom na to da radovi na nogostupima još nisu gotovi.
Projekt, čija je početna vrijednost procijenjena na 1,7 milijuna eura, uglavnom je financiran iz europskih fondova, a nositelj je Županijska uprava za ceste Split (ŽUC). Radovi su otpočeli još u srpnju prošle godine i trebali biti završeni u prosincu, također prošle godine, ali sedam mjeseci nakon probijenog roka, radnici i mašinerija i dalje su na terenu.
FOTO: Direktno
Komunalni i infrastrukturni problemi
Sve je trebalo biti gotovo do početka ljeta i sezone, ali to se nije dogodilo. Koji je razlog tome pokušali smo doznati od Grada Trogira, koji nam nije odgovorio na upit pa ćemo ovdje prenijeti izjave Hrvoja Balića, voditelja ŽUC-ove Službe za građenje, a koju je dao Slobodnoj Dalmaciji još u travnju ove godine.
"Budući da se radi o cesti kroz naselje, s gusto i neuredno položenim postojećim instalacijama, za očekivati je bilo pojavljivanje otežavajućih uvjeta i okolnosti. Također, u suradnji s Gradom, HEP-om, 'Vodovodom i kanalizacijom' (ViK), 'Trogir holdingom' i 'Hrvatskim telekomom', pojavili su se brojni dodatni radovi, sve kako bi se uz ovaj zahvat istodobno riješili i nagomilani ostali komunalni i infrastrukturni problemi koji nisu vezani uz županijsku cestu", kazao je Balić.
"Otežavajuća okolnost je i što se dio radova na polaganju instalacija odvija ispod razine mora. Sve to je dodatno utjecalo na produljenje roka, jer se htjelo izbjeći naknadne radove u samoj cesti", dodao je. Upit smo poslali i Turističkoj zajednici Grada Trogira. "Radovi koji se odvijaju na pristupnoj prometnici sa zapadne strane ulaza u grad nisu značajno utjecali na dolaske i boravak gostiju u Trogiru", poručio je za portal Direktno direktor Marin Piveta.
FOTO: Direktno
'Više ne bilježimo prigovore iznajmljivača i gostiju'
"Veći dio radova (kolnik i nogostupi) su završeni, promet je pušten cijelom dionicom prometnice te više ne bilježimo prigovore iznajmljivača i gostiju, a općenito, prema informacijama iz našeg Turističko informativnog centra, nismo imali značajne primjedbe turista tijekom radova. Najviše je to pogađalo objekte i obrte koji rade uz prometnicu", objasnio je direktnor Turističke zajednice.
Bez obzira na ovu neugodnost, čini se i da radovi nisu previše utjecali na same rezultate kada je riječ o turističkim dolascima. U razdoblju od početka ove godine pa do 10. srpnja ostvareno je ukupno 183.810 noćenja i 52.722 dolazaka dok je u istom periodu u 2023. godini ostvareno 181.305 noćenja. Od ukupnog broja noćenja ostvarenog u navedenom periodu 92,46 posto se odnosi na noćenja stranih turista, dok se 7,54 posto odnosi na noćenja domaćih gostiju.
U navedenom razdoblju najviše su dolazili Poljaci, koji su ostvarili 30.605 noćenja, gosti iz Njemačke (20.017) te gosti iz Velike Britanije, koji su ostvarili 13.495 noćenja. Kako je istaknuo Pivota, Trogir bilježi u cjelokupnom periodu rast noćenja u relativnom iznosu od 1,38 posto u odnosu na 2023. godinu. Promatrajući isti taj period 2024. godine u odnosu na 2019. godinu ostvareno je 6,89 posto više noćenja.
FOTO: Direktno
Opasnost za pješake
Ipak, jedan od najvećih izazova s kojima se susreće Trogir, ali i sve ostale obalne destinacije, visoka je sezonalnost i struktura smještajnih kapaciteta koja je većinski orijentirana u smjeru privatnog smještaja. "Turistička zajednica grada Trogira u okviru svojih mogućnosti kontinuirano radi na poboljšanju kvalitete i disperziji turističke ponude izvan centralnog dijela turističke sezone, a povoljni klimatološki uvjeti idu u prilogu postajanju cjelogodišnje i održive '365 destinacije', što je jedan od glavnih dugoročnih ciljeva", zaključio je Piveta.
No, bez obzira na dobru statistiku, šetajući se dionicom kojom traju radovi, jasno je da prava opasnost ovdje vlada za pješake koji hodaju po nezavršenom kolniku te su privremeno primorani hodati po kolniku po kojem sada prolaze automobili jer je dionica puštena u promet nakon što je nanešen prvi sloj asfalta.
Prema pisanju medija, rokovi za završetak radova probijani su čak šest puta, a zbog kašnjenja, navodno nije isplaćen cijeli planirani izno iz europskih fondova. Odgovornost iz Grada prebacuju na izvođača radova, a kako se u više navrata pisalo, na mjestu radova je cijelo ovo vrijeme premalo radnika, u što smo se i sami mogli uvjeriti kada smo prošli vikend prošetali ovim velikim gradilištem.
FOTO: Direktno
Porasla vrijednost radova?
Ipak, za pretpostaviti je da su najveću štetu pretrpjeli lokalne trgovine i poduzetnici za vrijeme dok je ta dionica bila u potpunosti zatvorena za promet, a čini se i sam investitor, koji je u lipnju prilikom puštanja trase u promet objavio da je ukupna vrijednost projekta 2.017.435,46 eura, što je povećane od nekih 300 milijuna eura u odnosu na cifru s kojom se baratalo prije samo nekoliko mejseci.
Turizam uzima maha, Jadran na vrhu neslavne ljestvice: 'Moramo se time ozbiljno početi baviti'
Iako radovi kasne sedam mjeseci, ono što je u ovom trenutku najvažnije je da je omogućen dvosmjerni promet, poručili su za Direktno iz samog grada. "Grad nije investitor na navedenoj dionici, već su to Županijske ceste, tako da Grad Trogir nije ni adresa za pritužbe, ali s građanima smo u stalnoj komunikaciji na ovu temu, te smo više puta izlazili na lokaciju gradilišta i apelirali na investitora i izvođača osobno, te putem medija, na poštivanje najavljenih rokova", naveli su.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.