ZAOKRET U KAMPANJI GRABAR-KITAROVIĆ

ANKICA MAMIĆ: U drugom krugu odlučivat će glasovi ljudi koji nisu izašli u prvom krugu

Autor

Svjetlana Pećinar

U prvom krugu predsjedničkih izbora, u kojem su u utrku za drugi krug ušli Zoran Milanović, osvojivši 29,54 % glasova i Kolinda Grabar-Kitarović s 26,67 % glasova, kandidatkinja i aktualna predsjednica Grabar-Kitarović, za samo 2,2 postotna boda, pretekla je trećeg favorita predsjedničkih izbora Miroslava Škoru. Postavlja se pitanje u čemu je pogriješila i je li njena kampanja trebala biti drukčija. Stoga je za drugi krug izbora najavila i drugi smjer komunikacije. Treba li drastičan zaokret u kampanji i  hoće li joj to uspjeti u kratkom vremenu, razgovarali smo s Ankicom Mamić, komunikacijskom stručnjakinjom.

29.12.2019. u 21:38
Ispiši članak

"Najprije ćemo vidjeti kako ta promjena izgleda. Jedno je reći promijenit ću, a drugo tu promjenu i uočiti. Može biti i na bolje i na gore. No, sigurno puno toga u komunikaciji treba promijeniti, ali nisam sigurna koliko se to 'last minute' može. Nemam previše optimizma”, izjavila je Mamić za portal Direktno.

Cijelu strategiju kampanje, komunikaciju i samu "izvedbu" Grabar- Kitarović, ocijenila je lošom. Izuzev samog sučeljavanja, u kojem je bila korektna i iskočila, ali samo iz razloga jer je Škoro bio loš pa je uz njega, sve drugo bilo dobro.

"Sve zajedno je bilo jako loše. I ne vidim da se od istih ljudi u organizaciji može dogoditi neka velika promjena na bolje. Preostalo je jako malo vremena i promjena bi se trebala vidjeti već danas".

Tako je Grabar-Kitarović, iako je bila favorit od samog početka, izbore izgubila u prvom krugu i vremena za korjenite promjene nema. Moralo bi se, smatra Mamić, dogoditi nešto kardinalno. Ukoliko bi se, primjerice, protukandidatu dogodio neki maestralni gaf, za što ima kapacitet, no Mamić smatra kako će Milanović biti oprezan!

Jedan od novih poteza, koje Grabar- Kitarović povlači, imenovanje je Milijana Brkića koordinatorom kampanje: "Donijeli su krivu procjenu kako joj treba desno biračko tijelo i teško će Brkić nešto u nekoliko dana iskoordinirati. Ne vjerujem da to može donijeti prevagu", ističe Mamić.

Dok je kampanja Grabar-Kitarović bila obilježena gafovima, Milanovićevi potezi djelovali su odmjerenije i svakako su mu njeni gafovi pogodovali: "Imao je sreće i njemu se pobjeda dogodila. Nije imao gafove i bio je pristojniji i umjereniji nego inače. No, mora se čuvati svojeg karaktera".

Nakon prvog kruga predsjedničkih izbora, provlači se pitanje, kome idu glasovi Škorinih birača? Kako kampanju, u vremenu kojeg je malo preostalo, zaokrenuti i privući ih k sebi?

Mamić smatra kako nisu u pitanju samo glasovi Miroslava Škore, već milijun ljudi koji nisu izašli u prvom krugu izbora, a vjerojatno u drugom hoće. Tu je, zaključuje Mamić, i  300.000 ljudi koji su rođeni 1996. godine i poslije i koje ne zanimaju ratne teme, kojima je bila obilježena predsjedničina kampanja i kojima se nitko od kandidata nije obratio i poslao im nove poruke.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.