RAT U HRVATSKIM CESTAMA

Afera s konzultantom trebala bi sakriti nedopustivu povezanost člana uprave s Konstruktorom i Opačkom

Autor

Darko Markušić

Uoči najavljenje sjednice skupštine Hrvatskih cesta koja bi se trebala održati u ponedjeljak, 26. kolovoza, pojedini članovi uprave putem medija umjetno stvaraju afere.

22.08.2019. u 11:21
Ispiši članak

Kako je pisao portal Direktno, predsjedniku uprave Josipu Škoriću zamjera se angažman konzultantske tvrtke Snaga ideja koja je za Hrvatske ceste pripremala natječajnu dokumentaciju za niz natječaja.

Najčešće se kao posebno sporan ističe posao kojeg je dobila tvrtka Strabag za izgradnju mosta Cetina-Omiš istok na budućoj obilaznici. Problematizira se i javni natječaj za dionicu luka Rijeka-Škurinje.

Radi se o javnim natječajima vrijednima više od 100 milijuna eura ili gotovo 800 milijuna kuna. No te poslove nije dobio konzultant kako tendenciozno tumače pojedini mediji, već jedan natječaj još traje, a drugi je dobio Strabag.

Zanimljivo, Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave odbacila je tužbu vezanu uz natječajnu dokumentaciju, za koju se tvrdi da je navodno prilagođena upravo Strabagu.

Ključni argument da se “radila” dokumentacija u korist Strabaga je rok za reference u gradnji sličnih mostova koji je, kao što je pisao portal Direktno, određen na 10 godina, a odbijene su sugestije da se produlji na 15. Pritom se zaboravlja da su se reference mogle odnositi i na poslove gradnje mostova u inozemstvu kao što je bilo kod natječaja za gradnju samog Pelješkog mosta.

Zanimljivo je da pojedini članovi uprave, a osim Škorića, to su Alen Leverić, Senko Bošnjak i Nikša Konjevod, više ne skrivaju svoje ambicije da istisnu Škorića.

Neki od njih poput Konjevoda tvrde navodno pak da nisu bili upoznati s ugovorom sa Strabagom, iako su ga supotpisali!

Škorić pak pritiske članova uprave tumači njihovom željom da utječu na rad povjerenstva koje odlučuje o javnoj nabavi, iako to nije posao članova uprave.

Podsjetimo, u komisiji za odabir bilo je pet članova, predstavnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, konzultant i zaposlenici Hrvatskih cesta.

Zanimljivo jest da se sada, očito i zahvaljujući informacijama iz samih Hrvatskih cesta, umjetno stvara afera oko konzultanta, a zanemaruju se evidentni sukobi interesa pojedinih članova uprave koji su tijekom natječaja, prema informacijama dostupnima portalu Direktno, davali izravne naloge da se kontaktiraju drugi potencijalni ponuditelji - Konstruktor plan Željka Žderića i PZC Tomislava Opačka.

Pojedini mediji zbog manjka informacija ili zbog nekih drugih interesa ne otvaraju ta pitanja. Neki od medija (Slobodna Dalmacija) već su imali ranije sudskih sporova sa Željkom Žderićem koji su ih umalo stajali prestanka izlaženja, pa je možda i to razlog zašto ga sada izbjegavaju i spomenuti. Neki drugi očito imaju neki drugi interes ne spominjati Opačka i Konstruktor unatoč tome što su očito blisko i nedopustivo povezani s pojedinim članovima uprave.

To dodatno otvara sumnju tko stoji iza niza objavljenih napisa, a kako neslužbeno doznajemo uskoro bi mogle uslijediti kaznene prijave protiv medija koji su širili laži o nezakonitom poslovanju Hrvatskih cesta i tvrtki koje je HC angažirao.

 

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.