Home

podaci huo-a

Premija osiguravatelja porasla 1,1 posto na godišnjoj razini

Najveći tržišni udio, mjeren iznosom zaračunate bruto premije, od 30,91 posto zauzima Croatia osiguranje

Krajem travnja su, prema podacima Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO), 23 hrvatska društva za osiguranje zaračunala ukupnu bruto premiju u iznosu od 3,3 milijarde kuna, što predstavlja rast od 1,1 posto u odnosu na travanj prošle godine.

U skupini neživotnih osiguranja, koja čini 68,65 posto ukupne premije, zaračunata bruto premija u travnju ove u odnosu na travanj prošle godine porasla je za dva posto, na 2,29 milijardi kuna.

U segmentu životnih osiguranja zaračunata bruto premija je pala za 0,79 posto, na 1,05 milijardi kuna, pokazuju podaci HUO-a.

Najzastupljenija vrsta osiguranja u segmentu neživotnih osiguranja i dalje je osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, sa zaračunatom bruto premijom krajem travnja u iznosu od 662,2 milijuna kuna ili 1,36 posto nižom u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

U sklopu osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, najveći udio ima obvezno osiguranje vlasnika, odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama ili tzv. obvezno autoosiguranje, s premijom u iznosu od 626,6 milijuna kuna.

Taj je iznos premije za 1,67 posto niži nego u travnju prošle godine, a i dalje se može pripisati utjecaju liberalizacije tog tržišnog segmenta, odnosno nižim cijenama polica obveznog autoosiguranja. 

Potvrđuju to i podaci HUO-a o prosječnoj premiji u toj vrsti osiguranja, koja je u travnju ove godine iznosila 951,48 kune te je bila za 1,31 posto niža u odnosu na  travanj prošle godine.

U segmentu životnih osiguranja, najveći udio ima klasično životno osiguranje s premijom krajem travnja u iznosu od 731,03 milijuna kuna, što je za 8,4 posto manje u odnosu na premiju iz travanj lani.

Krajem travnja je najveći tržišni udio, mjeren iznosom zaračunate bruto premije, od 30,91 posto zauzimalo Croatia osiguranje, s ukupnom zaračunatom bruto premijom višom od 1,03 milijarde kuna.

Drugi je Allianz, s 444,5 milijuna kuna premije, odnosno 13,3 postotnim tržišnim udjelom, dok je na trećem mjestu Euroherc, s 267,4 milijuna kuna premije i udjelom na hrvatskom tržištu osiguranja od 8 posto.

Croatia osiguranje je krajem travnja zauzimalo najveći udio i u segmentu neživotnih osiguranja,  34,04 posto, uz premiju od 780,2 milijuna kuna, dok je u segmentu životnih osiguranja također bilo na prvom mjestu s udjelom od 24,05 posto, odnosno s 251,68 milijuna kuna premije.

Drugo mjesto u životnim osiguranjima zauzeo je Allianz s udjelom od 18,12 posto i premijom većom od 189,5 milijuna kuna, dok je u segmentu neživotnih osiguranja na drugom mjestu bio Euroherc s udjelom od 11,67 posto i premijom od 267,4 milijuna kuna.

1506319855 - 25.09.2017 08:10:55