Home

 (photo: screenshot)
Izvor slike: screenshot
pruga dugo selo-križevci

Kasne radovi na top infrastrukturnom projektu u Hrvatskoj, čeka se Ruse

Radnici Hidroelektre niskogradnje žale se da im je kasnila plaća i da rade na 40 stupnjeva za 3680 kuna. Radno vrijeme je povećano na 10 sati

Najveći infrastrukturni projekt koji se trenutačno realizira u Hrvatskoj, modernizacija pruge Dugo Selo - Križevci, koji se financira novcem EU fondova, zbog kašnjenja radova podizvođača mogao bi probiti zacrtane rokove.

''To je najveći infrastrukturni projekt, skuplji od milijarde kuna, glavninom se financira sredstvima EU, njime će putovanje između Dugog Sela i Križevaca skratiti sa 30 na 18 minuta”, najavljivao je tako još lani ministar prometa Oleg Butković gradnju dugoiščekivane pruge.

Naime, vrijednost projekta je 1,5 milijardi kuna, izvođači radova su DIV, Dalekovod i Zagreb Montaža, a jedan od podizvođača Hidroelektra niskogradnja. Upravo zbog Hidroelektre niskogradnje radovi na projektu HŽ infrastrukture kasne, odnosno primjećeno je usporavanje radova.

HŽ Infrastruktura: Povlačenje sredstava iz EU fondova nije ugroženo

"Radovi na modernizaciji postojećeg i izgradnji drugog kolosijeka pruge na dionici Dugo Selo–Križevci na pojedinim lokacijama gradilišta odvijaju se sukladno terminskom planu, dok na određenim dijelovima postoji zakašnjenje u odnosu na plan. Ističemo kako se u ovoj fazi radova ne radi o značajnijem probijanju rokova zbog kojeg bi realizacija projekta bila ugrožena. U slučaju kada bi se rokovi i probili, povlačenje sredstava iz EU fondova ne bilo ugroženo", stoji u odgovoru Odjela za korporativne komunikacije HŽ Infrastrukture.

"HŽ Infrastruktura aktivno i kontinuirano surađuje s izvođačima radova kako bi se cijeli posao na trenutno najvećem željezničkom infrastrukturnom projektu u Hrvatskoj odradio kvalitetno i u planiranim rokovima", priopćeno je iz tvrtke.

Na plus 40 za 3680 kuna

Hidroelektru niskogradnju angažirala je, inače tvrtka Zagreb Montaža Vlade Čovića, a radnici Hidroelektre niskogradnje zbog kašnjenja plaće.

Radovi na projektu traju već gotovo godinu dana, a pojedini segmenti (postavljanje tračnica) kasne već i do dva mjeseca po ranije utvrđenom planu. Radnici rade i dulje od 10 sati dnevno na najvećem željezničkom poslu u posljednih 50 godina, koji treba biti gotovo do veljače 2020., a u kameru HRT-a jedan se neki dan se požalio kako radi na 40 stupnjeva za 3680 kuna.

HŽ infrastruktura u dogovoru s izvođačima radova povećala je broj podizvođača kako bi se uhvatili rokovi i nadoknadilo propušteno.

Ruski vlasnik obećava nove poslove na području bivšeg SSSR-a

Nakon što je postalo jasno da su glavni krivac za kašnjenje, u Hidroelektri niskogradnji krenuli su u popravljanje štete i plasirali u javnost informacije o novim projektima koje je tvrtka ugovorila. Inače, Hidroelektra niskogradnja je u predstečajnom postupku i nateže se s vjerovnicima o prihvaćanju novog, izmijenjenog, plana restrukturiranja i povrata duga. Većinski vlasnik tvrtke je ruski poduzetnik Sergej Gljadelkin, koji obećava vjerovnicima da će tvrtki osigurati nove poslove na području Rusije, odnosno bivšeg Sovjetskog Saveza.

Hidroelektra niskogradnja, inače, u 2016. je ostvarila prihod od 132,7 milijuna kuna, ali i gubitak od gotovo 78,5 milijuna kuna. U posljednjih pet godina gubitak tvrtke iznosio je ukupno 340 milijuna kuna.

1501166719 - 27.07.2017 16:45:19