Home

'svi sve znali'

IZA KULISA Dobavljači Agrokora podižu tužbu protiv banaka?

Dobavljači najavljuju da razmatraju podizanje tužbe protiv banaka, jer su kreirale i sudjelovale u funkcioniranju modela koji predstavlja određenu vrstu prisile ili ucjene

Model poslovanja o kojem su “svi sve znali” imao je brojne dimenzije, ali ona koja se pokazala posebno delikatna odnosi se na način kreditiranja sustava Agrokor. Prema riječima menadžera iz grupe vodećih dobavljača, u pravilu, posjetio bi ih netko od vodećih ljudi Agrokora i iznio im stanje njihove kreditne izloženosti.

"Rekli bi nam, primjerice, vi imate limit kod Erste banke od 50 milijuna kuna, a niste ga koristili ili kod RBA imate limit od 40 milijuna kuna i mi bismo ga koristili. Potom bi dobavljač uzeo kredit od banke i proslijedio ga Agrokoru od kojeg bi zauzvrat dobio mjenice. I tako je to funkcioniralo godinama", tvrdi menadžer u razgovoru za Jutarnji list. 

Dobavljači su te mjenice potom prodavali faktoring društvima, a kako se ona nisu uspjela naplatiti od Agrokora, pozivajući se na regresno pravo, ponovno su pokucala na vrata dobavljača. Sada im nude “povoljan” kredit, s kamatom od dva posto, da isplate te mjenice, a potom tražbinu prijave Agrokoru.

Točno za dva tjedna istječe razdoblje trajanja Promemorije o mjenicama u kojem bi se financijske institucije i dobavljači trebali dogovoriti kako riješiti taj problem. Istodobno, rok za prijavu tražbina traje do 10. lipnja. U tom završnom svođenju računa dobavljači su, čini se, spremni izvući i malo jače oružje.

"Razmatramo podizanje tužbe protiv banaka jer su kreirale i sudjelovale u funkcioniranju modela koji predstavlja određenu vrstu prisile ili ucjene", najavljuje jedan od većih dobavljača koncerna koji u ovom trenutku ne želi biti imenovan. Dodaje kako su sve podatke o njima banke dostavljale Agrokoru i s njim dogovarale ugovor o kreditu, a dobavljači su morali samo staviti svoj potpis.

Ipak, već samim sudjelovanjem u njemu, svoj obol spornom modelu dali su i sami dobavljači. Koliko god problematičan bio, on im je ipak odgovarao. Zahvaljujući “maloj usluzi”, osigurali su policu u Konzumu i mogli su računati na otkupnu cijenu svojih proizvoda 15-ak posto veću od one koju bi dobili u nekom drugom trgovačkom lancu. S obzirom na to da su i sami dali doprinos funkcioniranju modela, nameće se pitanje mogu li i na temelju čega optužiti ostale sudionike.

1500647888 - 21.07.2017 16:38:08