Home

 (photo: Dreamstime.com)
Izvor slike: Dreamstime.com
JEDNOSTAVAN POSTUPAK

Imate smetnje u TV signalu? Evo što možete učiniti!

Problemi s kvalitetom televizijskog prijma prijavljuju se tvrtki Odašiljači i veze – utvrdi li se kako je uzrok smetnji rad bazne postaje, operator je dužan istu isključiti sve dok se ne otklone smetnje

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) donijela je rješenje o uklanjanju LTE smetnji prijmu digitalnog televizijskog signala. Ovaj dokument regulira proceduru uklanjanja smetnji u slučajevima kada je kvaliteta prijma digitalne televizije smanjena zbog rada LTE bazne postaje.

LTE je kratica za engleski izraz Long-Term Evolution (dugoročna evolucija), koji je ujedno i standard za bežičnu komunikaciju velikih brzina za mobilne telefone i podatkovne terminale, a koja je bazirana na GSM/EDGE I UMTS/HSPA tehnologijama. Riječ je o četvrtoj generaciji mobilnih tehnologija koja omogućava bolji prijam te veću brzinu surfanja mobilnim internetom, a koja je u Hrvatskoj prisutna od 2012. godine.

Naime, otkako je u Republici Hrvatskoj 2010. godine izvršen prelazak na digitalnu televiziju, dio radiofrekvencijskog spektra (790-862 MHz) doživio je prenamjenu. Spomenute su se frekvencije ranije koristile isključivo za televiziju, a od 2010. njima se služe mreže pokretnih komunikacija. Budući da su televizijski prijamnici i antenski sustavi prilagođeni za prijam signala iz cijelog frekvencijskog pojasa od 470 do 862 MHz, rad baznih postaja u određenim situacijama može uzrokovati smetnje televizijskom prijmu kod krajnjeg korisnika.

Pošto nije bilo moguće u potpunosti predvidjeti međusobni utjecaj novih tehnologija, HAKOM je još 2013. donio privremeno rješenje o testnom periodu, tijekom kojeg su se smetnje rješavale u suradnji mrežnog operatora Odašiljača i veza (OiV-a), operatora mreža pokretnih komunikacija i HAKOM-a. Osim rješavanja uočenih smetnji, cilj je bio definirati i optimalan način rješavanja smetnji temeljen na prikupljenom iskustvu. Kao rezultat čitavog tog procesa, 13. srpnja ove godine doneseno je rješenje u kojem se jasno utvrđuju obaveze operatora, a kojega možete pročitati na sljedećem linku: https://www.hakom.hr/UserDocsImages/2017/radiokomunikacije/Rjesenje-uklanjanje%20LTE%20smetnji-nakon%20javne%20rasprave-20170713.pdf

Što to znači za korisnike? Rješenje je vrlo jednostavno: ukoliko zapazite smetnje u prijmu digitalne zemaljske televizije, potrebno ih je prijaviti tvrtki Odašiljači i veze d.o.o. (https://support.oiv.hr). OiV zaprima sve prijave smetnji televizijskih gledatelja i zatim utvrđuje potencijalni uzrok smetnje – naime, osim utjecaja samih baznih postaja, mogući su i drugi uzroci. Ukoliko se utvrdi da smetnja doista dolazi od bazne postaje, rješavanje se prebacuje na operatore mreža pokretnih komunikacija, koji su pritom istu dužni isključiti do rješavanja smetnji.

 

 

1503509777 - 23.08.2017 19:36:17