Home

 (photo: faH)
Izvor slike: faH
Za Direktno

Tabak: U slučaju nesreće vojnih helikoptera država plaća odštetu

Ako bi došlo do nesreće vojnog helikoptera, pacijenti i medicinsko osoblje, odnosno njihove obitelji potraživali bi odštetu od Republike Hrvatske, jer su u vojnim helikopterima osigurani samo zaposlenici MORH-a, upozorava analitičar Igor Tabak

Nakon što je proteklog tjedna iznad Bračkog kanala helikopteru Mi-8 Hrvatskog ratnog zrakoplovstva, koji je prevozio pacijenta i liječnički tim u Split, otkazao jedan od motora ponovno se aktualiziralo pitanje korištenja vojnih helikoptera u medicinske svrhe.

 

U slučaju nesreće, potvrđeno je u Ministarstvu obrane (MORH), osigurani su samo zaposlenici MORH-a, dok ostali teret, a u ovom slučaju su to pacijenti i medicinsko osoblje, nisu.

"To pitanje bi se rješavalo sudskim postupkom o naknadi štete. Ministarstvo obrane i Oružane snage nemaju odvojeni pravni subjektivitet, već je odgovorna Republika Hrvatska od koje bi oštećeni tražili naknadu štete. Takvih postupaka je već bilo dosad, primjerice osobe koje su stradale nakon sudara MIG-ova", istaknuo je za portal Direktno Igor Tabak, analitičar portala Orbis-obrana i sigurnost.

"Ministarstvo zdravstva već godinama izbjegava ozbiljno se pozabaviti cijelom tom problematikom medicinske pomoći iz zraka. Oni koriste letjelice MORH-a, cijeli račun te usluge su prebacili na Ministarstvo obrane i praktički ne pridonose ništa, Ministarstvo obrane je kao sustav koji je po svojoj prirodi takav da uskače u situacijama kada hrvatska država i društvo ne riješe neki probleme, pokazalo dobru volju i svojim letjelicama uskače i rješava jedan državni problem koliko ono može. U tim letjelicama se ne pruža medicinska pomoć, one su samo transportno sredstvo. Nedvojbeno je da je to pitanje koje bi cijela država trebala ozbiljno riješiti i to u skladu s europskim legislativama i praksi. To kod nas nije napravljeno, među ostalim i zato jer se u više navrata pokušavalo prespojiti stvari, izbjeći ikakvu ozbiljnu investiciju i nabavu namjenske helikopterske flote", ističe analitičar Igor Tabak.

"Pilot projekt od prije par godina je bio smiješan, jer je pretpostavljao iznajmljivanje helikoptera što je uvijek skuplje nego da imate vlastite namjenske. Ne iznajmljujemo ni vozila za hitnu pomoć po gradovima, ne isplati se jednako tako ni iznajmljivati helikoptere. Sve zapravo ostane na tome ili da nemamo rješenje ili oslonjeno na nekakvo privremeno rješenje s Ministarstvom obrane kakvo imamo sada. Ministarstvo obrane na ovakav transport, kao i na vatrogastvo iz zraka, praktično troši većinu proračuna ratnog zrakoplovstva i time premošćuje nerad i nekoordinaciju nekih drugih resora", zaključuje Tabak.

1501187733 - 27.07.2017 22:35:33