Home

 (photo: screenshot)
Izvor slike: screenshot
Analiza gledanosti

Otkrivamo koliko su zapravo gledani Stanković, Dujmović, Raspudić i Jokić

Dobili smo od HRT-a podatke o gledanosti za sedam talk show emisija. Podaci bi vas mogli iznenaditi

Kraj je proljetne sheme na HTV-u, što znači i ljetnu stanku za popularne talk show emisije. Ujedno, na Prisavlju se radi na pripremama za jesensku shemu, no pitanje je hoće li biti promjena i kakvih. Ponajprije se to odnosi na emisiju Otvoreno, čiji je urednik Domagoj Novokmet smijenjen zbog ''slučaja USKOK'', te na trojicu voditelja koji su emisije dobili u jesen 2016. - Tihomira Dujmovića, Romana Bolkovića i Juru Vujića. 

 

Budući da bi među kriterijima za o(p)stanak ovakvih sadržaja trebala biti gledanost, tražili smo od HRT-a podatke o gledanosti za sedam talk show emisija, pojedinačno za mjesece od rujna 2016. do lipnja 2017. - ovim redom: Nedjeljom u dva Aleksandra Stankovića, 1 na 1 Romana Bolkovića, Iza zavjese Tihomira Dujmovića, Crveno i crno Jure Vujića, Peti dan s Ninom Raspudićem, Borisom Jokićem, Marijom Selak te donedavno Radom Borić i Lukom Popovom, Otvoreno i Studio 4. Tražili smo specifikaciju po mjesecima, s točno naznačenim terminom emitiranja i reprize. Neki su rezultati prilično iznenađujući.

Stanković najgledaniji, slijede Otvoreno i Dujmović

Najgledaniji talk-show na Hrvatskoj radio-televiziji je, očekivano, emisija Nedjeljom u dva Aleksandra Stankovića, što nimalo ne čudi jer su se gledatelji kroz 17 godina emitiranja naviknuli u nedjelju oko ručka okrenuti na Prvi. Prema gledanosti na drugom mjestu je emisija Otvoreno, a odmah iza nje Iza zavjese Tihomira Dujmovića.

Sve ove emisije, od Stankovićeve i Dujmovićeve do Crveno i crno Jure Vujića se i repriziraju u drugim terminima tako da su ukupne brojke o gledanosti još i veće. Vidljivo je da je Dujmović najgledaniji u repriznom terminu na 4. programu HTV-a, dok je primjerice Crveno i crno u siječnju 2017. bilo gledanije u repriznom terminu nego u glavnom.

Ukupno zbrojeno, glavno i reprizno emitiranje, Stankoviću je donijelo najveću gledanost od 13,4 posto AMR-a u studenom i prosincu 2016., dok je Dujmović ukupno gledano bio najgledaniji u siječnju 2017. kada mu je gledanost iznosila 5,7 posto AMR-a.

Prema podacima koje smo dobili od HRT-a, Stankovićev show u razdoblju od rujna 2016. do lipnja 2017. u izravnom emitiranju imao je prosječnu mjesečnu gledanost opće populacije (starije od četiri godine) od 9,1 posto AMR-a (u rujnu 2016.) do 12,6 posto AMR-a u prosincu 2016. U apsolutnim brojkama to znači da je Stankovićevu emisiju u rujnu 2016. gledalo 371.557 osoba do 515.362 osobe u prosincu 2016. AMR, inače, označava average minute rating ili postotak osoba koji je gledao tu emisiju.

Drugi pokazatelj gledanosti je share, koji označava udio osoba koji su gledali emisiju, a imali su u tom terminu upaljen TV prijamnik. Share emisije Nedjeljom u dva kreće se od 31,9 posto u veljači 2017. do čak 39,8 posto u travnju 2017. godine.

Doseg ili reach talk showa Nedjeljom u dva, koji označava inače prosječan broj pojedinaca koji su pogledali pojedinu emisiju, kreće se od 14,7 posto u lipnju 2017. do čak 20 posto dosega u prosincu 2016.

Dujmoviću publiku odnosi nogomet

Politička emisija Otvoreno najnižu prosječnu gledanost (AMR 2,9 posto) imala je u veljači 2017. kada su je gledale 119.304 osobe, a najvišu gledanost u lipnju 2017. (AMR 4,5 posto ili 184.417 osoba). Udio u gledanosti (share) Otvorenoga kretao se od 7,1 posto u veljači do 12,4 u lipnju 2017. godine, dok je ukupan doseg emisije varirao u rasponu od 7,2 posto u rujnu 2016. do 10,3 posto u siječnju 2017. godine.

Iza zavjese Tihomira Dujmovića u izravnom emitiranju imao je prosječnu mjesečnu gledanost opće populacije (starije od četiri godine) od dva posto AMR-a u ožujku 2017. do 4,4 posto u siječnju 2017. odnosno Dujmovića je gledao od 83.353 gledatelja do 181.593 osobe. Doseg emisije Iza zavjese kretao se od 1,9 posto u ožujku 2017. do 3,9 posto u studenome 2016.

Promjena termina Dujmovićevoj emisiji je pomogla, iako činjenica da se prikazuje kada su u pravilu nogometne utakmice europske Lige prvaka ipak odnosi dio gledatelja.

Kako smo napomenuli, tražili smo i podatke o gledanosti i drugih talk-show emisija - Jedan na jedan Romana Bolkovića, emisija Studio 4, Peti dan, ali i manje reklamirane emisije Crveno i crno koju na Trećem programu vodi povratnik iz iseljeništva mr.sc. Jure Vujić, pročelnik Odjela za politologiju Matice hrvatske, a koja nam se učinila nepravedno zanemarenom.

Gledanost Bolkovićevog showa kretala se od 0,9 posto AMR-a u ožujku 2017. do 1,9 posto u rujnu 2016., odnosno gledalo ga je od 35.168 do 78.569 osoba. Udio u gledanosti (share) kretao se od 4,1 posto u ožujku 2017. do 6,2 posto u siječnju 2017., a ukupan doseg je s rujanskih 7,6 posto pao na tri posto u lipnju 2017. Valja spomenuti kako je Bolković od studenog prebačen u kasni termin, poslije 23.30 sati.

Odlazak Popova iz Petog dana

Talk show Peti dan, koji se prikazuje petkom navečer na HRT 3, najveću gledanost u spomenutom razdoblju imao je u svibnju 2017. kada ga je gledalo 1,1 posto opće populacije ili 43.559 gledatelja, što se može protumačiti promjenom komentatora i tekstova o emisiji, jer je Luku Popova sredinom mjeseca zamijenio Aleksandar Musić.

Studio 4 na HRT-u 4 je, uz Peti dan, na začelju liste, a najviše gledatelja je imao u siječnju 2017. kada je informativnu live emisiju gledalo 56.718 gledatelja, odnosno pratilo ju je 1,4 posto opće populacije (AMR). Crveno i crno pak najveću gledanost imalo je u listopadu 2016.

Iz Odjela komunikacija HRT-a, nisu nam odgovorili na pitanja je li vodstvo HTV-a donijelo odluku o nastavku emitiranja emisija Tihomira Dujmovića, Romana Bolkovića i Jure Vujića, kao ni planiraju li uvesti nove voditelje u emisiju Otvoreno, već su samo naveli da "ne komentiraju radnopravne odnose sa zaposlenicima i vanjskim suradnicima".

1503052580 - 18.08.2017 12:36:20